مراسم سالگرد آقا سید مصطفی

 

    سه شنبه ۲۱ دی ماه ۸۹  مصادف با سالگرد مرحوم

آقا سید مصطفی بود. اتفاقا خانم زهرا خراسانی هم

که زنی سالمند بودند به رحمت ایزدی رفته و همزمان

تشییع جنازه آن مرحوم هم برگزار گردید.

    طی اطلاعیه مراسم درمسجد جامع ازساعت۱۴الی

۱۶ منعقد وبه مناسبت اینکه حضرت حجه الاسلام حاج

آقا سید مصطفی میراسدی  در  زیارت  مشهد  مقدس

مشرف بودند . روضه مجلس را  حضرت  حجه الاسلام

حاج آقای  افضلی  از  صاحب  منبران  شاهرود  برگزار

کردند.

     مجلس همانطور  که  پیش بینی می شد با حضور

گسترده مردم ازاقوام و وابستگان و آشنایان و دوستان

و ...به گرمی هرچه تمامتر برگزار گردید.پس ازمجلس

طبق سنت همگی به مزار آن مرحوم  رفته و به یاد آن

مرحوم فاتحه خوانده و  یاد آن عزیز را گرامی داشتند.

    درسه شنبه شب خانواده مرحوم تدارک شام رادیده

 که در سالن های  حسینیه  مردانه  و زنانه از مهمانان

 پذیرایی گردید.

   هوای شاهرود در  این ایام به  مناسبت  بارش برفی

سنگین بسیار سرد بود(حدود۷-).البته به لطف زحمات

تجهیزات و امکانات مراکز مذهبی ( مسجد و حسینیه)

مهمانان و دست اندر  کاران کمترین  آسیب  را دیده بر

ایشان حرجی نبود.

 

 =============================

 

     گزارش مصور از مجلس یادبود:

 

 


 

 

 

 

    سید رضا و سید احمد  برادران  سوگوار  در  یکمین

سالگرد  برادر

 

 

 آقای موسوی - سید رضا - مهندس احمدی

 

 

 آقا سید مهدی برادر دیگر و آقا سید حسن عموی مرحوم

 

 

 آقای رمضانعلی بداغی دایی و سید حسین عمو و

مهندس احمدی شوهر خواهر مرحوم

 

 

 

 حسین علیمحمدی - حسین لطفی

 

 

 

 

 

 

 

 محمد رضا احمدی پسر عمه و آقا سید مجتبی برادر 

کوچک  و ذبیح الله پسر عمه دیگر و احمد احمدی پسر

عمه مرحوم.

  ایستادگان جزء سرپایی های مجلسند.

 

 حاج آقا سید محمد علی موسوی شوهر عمه و حاج

محمد علی بداغی دایی و حاج آقا سید مهدی موسوی

دایی پدر مرحوم.

 

 

 

مهدی احمدی پسر عمه و رضا علیمحمدی داماد عمو

محمود .         در مجلس ختم و در حال قرائت قرآن. در

همه مساجد جزوات قرآنی در دسترس است که در

مراسم مختلف خاصه جلسات ترحیم توسط متصدیان

به افراد حاضر در مجلس ارائه میشود و قارئین پس از

تلاوت همه جزوه و احتمالا قسمت بیشتری از آن جزوه

را   به  همان  متصدی  عودت  می نمایند.  معمولا  این

جزوات توسط افراد مختلف در مجموعه هایی شکیل و

زیبا تهیه و در مساجد وقف می گردد.

 

 

 

 

 آقایان حیدری و لطفی و میر بدیعی قارئین و مداحان

مجلس هستند.

 

 

 

 

 

 گروهی از دوستان و علاقه مندان و اقوام و ..... که با

حضور گرمشان به مجلس رونق بخشیدند.

 

 گروهی از شرکت کنندگان در مجلس سالگرد آقا سید

مصطفی.

 

 

 

     شرکت کنندگان در مجلس  ترحیم  ابتدای  ورود در

مسجد در جای مناسب نشسته و فاتحه می خوانند و

سپس ایستاده و یا نشسته به صاحبین عزا تسلیت و

شادباش گفته و .....

 

 

 

 

 

 در مجلس ترحیم  وظایف  سرپایی ها  از قبل تعیین و

توجیه می شود. برجسته ترین فرد  برای جزوات قرآن

انتخاب وتعدادی هم به امرپذیرایی مشغول می شوند.

پذیرایی در مجالس  مختلف  می تواند  چای  و خرما و

نقل و حلوا و میشکا و گاهی هم شیرینی جات و میوه

و قهوه باشد.

 

 

 

 

 حسین احمدی پسر عمه و آرسام خواهر زاده مرحوم

 

 

 

 

    مهدی فرومدی پسر عمه و محمد رضا احمدی پسر

عمه  دیگر  و  سید علی  میراسدی  برادر زاده  و  رضا

موسوی پسر عمه دیگر.

   به نظر می آید آقای احمدی مهمانان تازه وارد را خود

شناسایی کرده و تیم پذیرایی را از چای گسیل داشته

 تا کسی در این جمعیت عظیم به غفلت نرفته باشد.

 

 

 

 

 محمد رضا احمدی - احمد احمدی - ذبیح الله فرومدی

پسر عمه های مرحوم

 

 

 

 حسین احمدی  -  ذبیح الله  فرومدی -  احمد احمدی -

سید علی میراسدی

 

 

    حسین بداغی دایی - آقا سید رضا میراسدی پسر

عموی پدر  -  عباس رضایی پسر عمه پدر  -  آقا سید

 محمد میراسدی عموی مرحوم.

    در مجلس ترحیم تعدادی از وابستگان درجه اول در

داخل مسجد ایستاده و از حضور مهمانان حاضر تشکر

می کنند ولی تعدادی دیگر از اقوام  در  بیرون  مسجد

ایستاده به مهمانان خوش آمد گفته و یا از حضورشان

قدردانی می کنند.

 

 

 

 

   حضرت حجه الاسلام حاج آقای افضلی از روحانیون

سرشناس و منبری و توانای شاهرودند.

 

 

 

  در کلیه مراسم مرحوم حضرت حجه الاسلام حاج آقا

سید مصطفی میراسدی حضور داشته  و احتیاجی به 

روایت توانایی ها و محبوبیت  و  قداست و اندیشمندی

ایشان نیست.در این ایام به مناسبت حضور مبارکشان

 در  مشهد  مقدس روضه این مجلس به توصیه ایشان  

به حاج آقای افضلی واگذار گردید.

 

 

 

    مزار مرحوم با  همت  مادر  و  اخویها  و  مهندس  و

همشیره به طرز بسیار زیبایی طراحی شده که تمجید

بسیاری از علاقه مندان را در بر داشته است

 

 

 

 

 

 

 مهندس احمدی اسک در چشم و حزن واندوه در چهره

او قدر مسلم به  همراه مهدی  آگاهترین  افرادی بودند

که از عمق بیماری مرحوم اطلاع داشتند.در طول قریب

سه سال چه شبهایی را در جوار او   در  بیمارستانهای

شاهرود و  مشهد و تهران گذراندند.  تدبیر   و توانایی و

جسارت   ایشان  در  مراحل   مختلف  درمان  فراموش

ناشدنی است.

 

 

 

     آقا سید مهدی و آقا سید رضا برادران سوگوار.

     کاش می شد روایتی کامل از آنچه   که  بر  سر این

برادران در طول سه سال بیماری  برادر آمده  شمه ای

هر چند کوچک ارائه داد. درود و هزار تحیت بر شما که

همه وجودتان را وقف برادر کرده بودید و .....

 

 

 

 

مرحوم آقا سید علی در ۲۵-۵-۸۲ بعلت سکته قلبی

در اینجا و اکنون یکسال است که پسر برومندش در

کنارش آرمیده است.

 

 

 

 آقایان موسوی و احمدی و لطفی و بداغی و جمعیتی

انبوه از علاقه مندان بر مزار مرحوم.

 

  عمو حسین هم مدتی میزبان او در طول معالجه اش

در تهران بود و...

   آنطرف تر آقایان میراسدی و علیمحمدی و احمدی ها

 بر مزار حضور دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    حاج آقا سید محمود ( عمو ) از  حضار  به  مناسبت

حضورشان بر مزار در این هوای سرد زمستانی و برف

 بر زمین تشکر وقدر دانی می کند و آنان را برای صرف

شام در شب در پیش در حسینیه یاد آوری می کند.

 

 

 مزار مرحوم در کنار مرقد پاک و مطهر پدر ارجمندش

مرحوم آقا سید علی.

 

    ((یادش گرامی باد))